Mr.Speed hat geschrieben:Moin,
bei meinem 93er 3,4l Bird ist eine Leitung undicht, am Übergang zum Schlauch.
Wie heißt das Ding genau?
Vielen Dank
Servus,
da laufen ja mehrere ähnliche Leitungen (mit solch eingepressten Schläuchen)
also Heizungsleitungen
- der eine ist der Rücklauf vom Heizkühler > Nr: 36 Pipe, Heather Hose Outlet
- der andere ist Vorlauf zum Heizkühler > Nr: 37 Pipe, Heather Hose Inlet
oder wie Manni meint Leitungen der Servo Lenkung
- also vorlauf und rücklauf zum Behälter
http://img835.imageshack.us/img835/3712 ... nghose.jpg
The primary purpose of a power-steering hose is to transmit power (fluid under pressure) from the pump, to the steering gearbox, and to return the fluid ultimately to the pump reservoir. These hoses also, through material and construction, function as additional reservoirs and act as sound and vibration dampers.
When power steering hose replacement is required, follow these steps:
With the engine stopped, remove the return hose at the power steering gear, and allow the fluid to drain from this hose into a drain pan. On some cars, the vehicle must be lifted on a hoist to replace the power steering hoses.
Loosen and remove all hose fittings from the pump and steering gear.
Remove all hose-to-chassis clips.
Remove the hoses from the chassis, and cap the pump and steering fittings.
If O-rings are used on the hose ends, install new O-rings. TRW steering gear cylinder lines have gaskets that are serviced as a unit. The old gasket must be pried out of the fittings in the housing before the new lines and gaskets are installed. Lubricate O-rings with power steering fluid.
Reverse steps 1 through 4 to install the power steering hoses. Tighten all fittings to the manufacturer's specified torque. Be sure all hose-to-chassis clips are in place. Do not position hoses where they rub on other components.
Fill the pump reservoir to the full mark with the manufacturer's recommended fluid. Bleed air from the power steering system. Check the fluid level in the reservoir and add fluid as required.
So die Reparatur beim Hydraulikdienst könnte aber nicht ganz so easy sein !
Denn solche Leitungen gab und gibt es in 2 versionen
1. aus edelstahl mit aufgepresstem schlauch > (geht gut nach zupressen bei Fremdfirmen/ Material)
2. aus Aluminium mit aufgepresstem schlauch > (geht sehr schlecht nach zubearbeiten)
Da die Leitung sowieso raus muß würde ich versuchen eine orginale her zubekommen !
(vielleicht gleich beide wechseln)